• وبلاگ : آل يس
  • يادداشت : مدعيان ارتباط با امام زمان(عج) در عصر غيبت
  • نظرات : 4 خصوصي ، 8 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    انتظار چيست ؟ امام زمان کيست ؟

    انتظار قدرت جاذبه، ازکائنات به طرف انسان است شايد اين جاذبه در ساير مخلوقات عالم نيز باشد يعني اينکه همانطورکه براي رشد وتکامل روحي وجسماني بشر مراحلي فوق آنچه که هست تصوّر ميگردد در ساير مخلوقات عالم نيز اين انتظار ممکن است .

    انتظار قدرت جاذبه کائنات يعني مجموعه اي از هوشياري که متناسب تأثير مادّي در جسم بر روح وانديشه انسان نفوذ، و او را هماهنگ مي کند به عبارتي ديگر انسان محصولي است که از بدوِ شکوفه شدن تا مرحله ميوه ومثمر ثمرشدن نياز به انرژي کائنات دارد .لذا اگر همراه نباشد از اين انرژي محروم خواهد شد .

    انتظار امام زمان، همان انتظار آگاهي و کمالي است که براي درک کامل و واقعي بدنبال آن هستيم اين انتظار را هميشه و در همه جا در چشمان و افکار همه مخلوقات عالم مي توان مشاهده کرد .

    انتظار در اديان ومکاتب واقوام قبل هم به اتحّاد مختلفي مشهود بوده است.

    ظهور امام زمان يعني، ظهور بروز استعداد هاي کامل بشري تحت عنوان انسان کامل که آرزوي هر انسان است امام زمان، مظهر انديشه و رفتار ناب و هماهنگي است که علاوه بر مقبوليّت اجتماعي با نظام کلّي عالم نيز هماهنگ است. او حضور دارد ولي بروز وظهور نکرده است. اگر عاقلانه منتظر بايستي حتماً ظهور خواهدکرد. براي تو به اندازه شخصيّتِ درحال وبراي آيندگان به اندازه معرفتشان در آن زمان و همچنانکه براي گذشتگان نيز ظهور کرده است ولي چون کمالي را در خود احساس نکرده اند در همان حدود با همان پوشش به کمکشان شتافته است .

    هم او که در طول لحظه ها وماهها وسالها ما را به آرامش وفهم وبرخورداري مي خواند و او که در راه وبيراهه برايمان تعيين ارزش مي کند. او امام زمان است امام زماني که اگر خارج از ظرفيّت وجودي ما دستوري دهد طفره مي رويم امکان ندارد ،کسي از دنيا برود وامام زمان خود را نبيند. البّته ممکن است درک نکند برهمين اساس کسي که امام زمان خود را درک نکند به دين جاهليّت مرده است .

    بيچاره مردمـي که منتظر جنـازه اند و تصـوّرشـان اين است که انسانـي مـادّي مي آيد و دستشان ر مي گيرد و بدون توجّه به محتواي درونشان آنها را مجّاني به جايگاه رفيعي از کرامت و برخورداري مي رساند!

    او در وجود ما ظهور کرده ولي انديشه هاي ناپاک حائلي بين ما و اوست. بايستي که در جهت رفع اين حائل کوشيد تا موفّق به زيارتش گرديد .

    امام زمان ديدني نيست ،فهميدني است، از جنس عشق است، از جنس نور و روشنائي در وجود است او هست چون وجودمان سرشار از عشق به خواستن وشور وشيدائي است و او ظهور نکرده چون درياي وجودمان طوفاني و بي ساحل است. سوسوي نور او را در فراخنـاي دلهاي خود مي بينيم و چون فهم ودرک حضور آن را نداريم برايمان نقش سراب پيدا مي کند . وقتي ساحل در تاريکي است و چشمـان سر فقط روشنائـي را درک مي کنـد حقيقت مشکل و دست نيافتنـي مي شود . بايد به چشم دل زيور نگاهِ از جنس ديدن پوشيد.

    سلام عزيز

    ديدگاه شخصي اين حقير را مورد مطالعه و نقد قرار دهيد تا من هم از نتايج آن بهره ببرم

    بنده هم چون شما عاشقي دلسوخته و منتظرم

    در انتظار عدالت در سايه عدل

    بسم الله الرحمن الرحيم
    با سلام
    ميلاد فرخنده‌ي بانوي آب و آيينه و آفتاب ، مشكوه نور خدا، دختر خاتم الانبياء، همسر سيدالاوصياء، ام الائمه عليها و عليهم السلام مبارک.
    يا علي
    [گل]

    سلام

    وارد مقوله جالبي در مورد حضرت وليعصر (عج)شديد . قطعا آگاهي دادن به مردم براي اينكه فريب شيادان را نخورند يك تكليف است. موفق باشيد.

    سلام عليکم

    طيب الله خواهر...

    ان شاء الله اين درس هاي آموزنده اي که شما براي آگاهي دوستداران اهل بيت و امام زمان (عج) جمع بندي م يکنيد ...وسيله دستگيري و عنايت خاصه حضرت حجت (عج) به شما باشد...باز هم مثل هميشه براي من مفيد بود..اينبار با خانواده مطلبتان را خوانديم و دعايتان کرديم...در راهتان مستدام باشيد و دعاي مولايمان بدرقه قلم و قدمتان..يا زهرا

    خداوند وجود مقدس آقا امام زمان (عج) را سلامت بدارند و با ظهور آخرين امام و منجي جهان را سرشار از حق و عدالت و مهرباني كنند

    سلام

    مطلب جالبي بود. باعث تاسف است كه با وجود اين همه اطلاعات

    هنوز مردم فريب چنين شياداني را مي خورند. اگر قرار بود كه هر كس بتواند امام زمان (عج) را ببيند پس فلسفه غيبت و ظهور امام زمان چه معنايي پيدا مي كرد.

    بسم الله الرحمن الرحيم

    با سلام

    با خواندن اين مطالب ، انسان نمي داند به حال مظلوميت و غربت آقا عليه السلام گريه كند و يا به چنين ادعاها و بيچارگي چنين افرادي بخنندد؟!

    اللهم عجل لوليك الفرج

    يا علي