• وبلاگ : آل يس
  • يادداشت : هنارس
  • نظرات : 4 خصوصي ، 3 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + بي نام 
    از شما ممنون هستم .واقعا قران براي تمام ابعاد زندگي انسان راهنماي خوبي هستم .بله قبول دارم صبر و تلاش دو بعد براي کسب موفقيت و اهداف در زندگي هستند اما انسان براي رسيدن به تکامل و استقلال بايد به تمام دستورات خدا عمل کند که يکي از اين دستورات نيز ازدواج هست. تلاش براي ساختن زندگي و صبر براي رسيدن به موفقيت و رضاي خدا بايد در کنار شريک زندگي باشد نه اينکه پسر به تنهايي تمام سختي ها را به دوش بکشيد و ساليان زيادي براي ساختن زندگي ( تهيه مسکن و...) تلاش کند و بعد از اين ساليان تازه همسر او نزد او بيايد و ادعا کند که شريک زندگي او شده و براي رسيدن به کمال دنيايي و اخروي امده. اين کمي خنده دار هست در زمانه ما . تا همين بيست سال پيش زن و مرد هردو باهم سختي هارو تحمل ميکردند. پدر مادر خودمن مثالش هست .ولي امروز ديگه ازدواج داره نابود ميشه دختر و پسر يا باهم دوست هستند يا اگر هم کسي مثل من پيدا شه که بخواد ازدواج کنه به اين روز ميوفته که بهش ميگن : نميتوني ازدواج کني چون خونه و پول و ماشين نداري.در واقع سوال من اين است که ايا براي انجام دستور قران و رسيدن به کمال خونه و ماشين و پول نياز هست؟ ايا نسان با پول به کمال ميرسد؟ پس چرا به من ميگويند چون پول نداري نميتوني ازدواج کني؟ ايا فقط بايد پسر به کمال برسد ؟ دختر نيازي ندارد که به کمال برسد؟ پس چرا دختر وقتي پسر همه سختي هارا کشيد و خود تنهايي همه چيز را درست کرد بيايد و با او ازدواج کند؟ مگه نبايد زن و شوهر در تمام مراحل زندگي باهم باشند؟
    پاسخ

    برادر گرامي شما درست مي فرماييد حرفهايتان را قبوا دارم‍، پول خوشبختي نمي آورد ولي به قول امام علي (ع) فقر بي ديني مي آورد .ثروت در زندگي اغلب باعث طغيان مي شود و فقر هم باعث كفر .انسان بايد در حد رسيدگي به نيازهايش براي زندگي پول داشته باشد،اگر داشتن شغل و داشتن درآمد براي مرد الزامي است به خاطر اين است كه مرد سرپرست خانواده است و تامين هزينه هاي زندگي به عهده مرد است و درعوض زن هم وظايف همسري و مادري به عهده دارد.در قديم اگه ازدواج راحت تر بود چون مشكلات اقتصادي كمتر بود مرد شاغل بود و زن خانه دار و هريك وظايفي داشتند ولي الان شرايط عوض شده ،هم زن ها همراه آقايان شاغل هستند هم مشكلات اقتصادي بيشتر شده و دختري كه شاغل است ازدواج با مرد بيكار را نمي پذيرد چون مرد را تكيه گاه و سرپرست خود مي داند.البته دختراني هم هستند كه چون معيار اصلي آنها ايمان همسر است در برابر مشكلات همسر صبور هستند و معتقدند كه ايمان مهم تر از پول و تحصيلات است مشروط بر اينكه از نظر افكار و اعتقادات با هم تفاهم داشته باشند و مرد بتواند از عهده تامين زندگي برآيد. دختران با ايمان زمان ما ساده زيستي را سنت پيامبر ص مي دانند نه فقر در زندگي را. ايمان خود را حفظ كرده و از خدا همسري باتقوا بخواهيد و براي رسيدن به هدفتان تلاش كنيد تا ياري خدا را در زندگي خود ببينيد .نظرات آيت اله بهجت را درباره موفقيت در ازدواج در قالب تصوير و فايل ورد به ايميلتان ارسال كردم ‍،مي توانيد مطالعه نموده و به آن عمل كنيد .
    + بي نام 
    شايد امام زمان به اين جا بيايد و اين مطلب من را بخواند. صحبت من با امام زمان است. اي ولي عصر ، من خيلي وقت است که ناراحتم. شدت ناراحتي من خيلي زياد است و هر ورز بيشتر ميشود تا جايي که بعد از سه سال ديگر به جايي رسيده که تحمل ندارم. علت ناراحتي من هم اين هست که ميخواهم همسر داشته باشم اما نميشود و ندارم. الان که دانشجو هستم و 25 سالم هست و تا حالا کسي رو پيدا نکردم. خوانواده من هم کاري در اين مورد نميکنند و برايشان مهم نيست. من ديگر تحمل ندارم و از نظر روحي ديگر نميتوانم اين وضع را تحمل کنم و واقعا از درون دارم غرق ميشوم. چون الان دانشجو هستم و خوانواده من هم حمايت نميکنند کسي را ميخوام که تا وقتي درسم تمام شود و کار پيدا کردم با من دوست باشد و بعد از پيدا کردن کار هم ازدواج کنيم. تا درسم تمام شود و سر بازي هم بروم و تمام کنم حد اقل 3 سال طول ميکشد. تورو خدا پي گيري کنيد اي امام زمان.
    از مدير سايت خواهش ميکنم مطلب من را به عنوان کامنت قبول کنند شايد امام زمان بخوانند.
    پاسخ

    برادر بزرگوار از اينكه وبلاگ اين حقير را مكاني براي درد دل با امام زمان(عج) انتخاب كرده ايد ،سپاسگزارم .نظر بنده اين است كه در ازدواج شتاب نكنيد ،صير كنيد تا تحصيلات خود را تمام كرده و كاري براي خود بيابيد بعد از اينكه شرايط ازدواج برايتان مهيا شد،با خانواده خود در ميان بگذاريد .خداوند متعال در آيه 153 سوره بقره مي فرمايد : يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اسْتَعِينُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ إِنَّ اللّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ (اي كساني كه ايمان آورده ايد، از صبر و نماز كمك بگيريد كه خداوند باصابران است.) .صبر بر سه نوع است : صبر در عبادت ،صبر در معصيت و صبر در مصيبت اگر هدف شما از ازدواج ،رضاي خدا و رسيدن به تكامل است پس ازدواج براي شما عبادت بوده و صبر در آن صبر در عبادت است .تقواي خود را حفظ كنيد تا خداوند به شما همسري عفيف و پاكدامن عنايت كند ،ان شاالله . نمازهاي خود را اول وقت بخوانيد ،بر خدا توكل كرده و به معصومين به خصوص امام زمان (ع) متوسل شويد زيرا آنها شاهد بر اعمال و نيات شما هستند .خداوند در آيه 35 سوره نجم مي فرمايد : لَّيْسَ لِلْإِنسَانِ إِلَّا مَا سَعَى (براي انسان جز حاصل تلاش او نيست) پس طبق قرآن عواملي چون صبر ،نماز ،تلاش و....باعث موفقيت انسان است .همچنين خداوند در آيه 33 سوره نور مي فرمايد : وَلْيَسْتَعْفِفِ الَّذِينَ لَا يَجِدُونَ نِكَاحاً حَتَّى‏ يُغْنِيَهُمُ اللَّه مِن فَضْلِه(كسانى كه وسيله‏ى ازدواج نمى‏يابند، بايد پاكدامنى و عفت پيشه كنند، تا آن كه خداوند از كرم خويش، آنان را بى‏نياز نمايد)و در پايان آيه 216 سوره بقره :وَعَسَى أَن تَكْرَهُواْ شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ وَعَسَى أَن تُحِبُّواْ شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَّكُمْ وَاللّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ ( بسا چيزي را خوش نداريد و آن براي شما يهتر است و شايد كه چيزي را دوست داريد و آن براي شما بدتر باشد ،خدا صلاح شما را مي داند ،شما نمي دانيد )