ml<

اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَک َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً فضایل سوره های قرآن(2) - آل یس

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 فضایل سوره های قرآن(2) - آل یس

فضایل سوره های قرآن(2)

یکشنبه 86 اسفند 19 ساعت 11:11 عصر

                                                                                

sثواب قرائت سوره هودs
امام محمد باقر(ع)فرمودند:کسی که در هر جمعه سوره هود را بخواند خداوند عز و جل در روز قیامت او را در گروه پیامبران بر می انگیزد و در آن روز او را بی گناه خواهد دانست.
sثواب قرائت سوره حجs

امام صادق(ع)فرمودند:کسی که هر سه روز یک بار سوره حج را بخواند یک سال نمی گذرد که به حج می رود و اگر در سفر حج بمیرد وارد بهشت می شود اگر از مخالفین(سنی)باشد از عذابش کاسته می شود.
                               s  s    s   s  ss  s s                                            

sثواب قرائت سوره مومنینs
امام صادق(ع)فرمودند:کسی که سوره مومنین را بخواند خداوند او را تا آخر عمر سعادتمند می نماید و اگر بر قرائت آن در هر جمعه مداومت نماید منزل او در فردوس اعلی همراه با پیامبران و رسولان خواهد بود.
sثواب قرائت سوره سجدهs

امام صادق(ع)فرمودند:کسی که در هر جمعه سوره سجده را بخواند خداوند نامه عملش را به دست راستش داده و کارهایش را مورد محاسبه قرار نمی دهد و از همنشینان حضرت محمد(ص) و اهل بیت او خواهد بود.
sثواب قرائت سوره نمل شعرا و قصصs
امام صادق(ع) فرمودند:کسی که سوره های طواسین(نمل شعرا قصص)را در شب جمعه بخواند از دوستان خدا و در پناه او خواهد بود هیچ گاه دچار فلاکت نخواهد شد و در آخرت به اندازه رضایت و بالاتر از رضایت او از بهشت به او خواهند داد و خداوند صد همسر از حورالعین به او عطا می نماید.
sثواب قرائت سوره جاثیهs

امام صادق(ع)فرمودند:ثواب کسی که سوره جاثیه را بخواند این است که هیچ گاه جهنم را ندیده و سر و صدای آتش آن را نخواهد شنید و همراه با حضرت محمد(ص) خواهد بود.
sثواب قرائت سوره حجراتs

امام صادق(ع)فرمودند:کسی که سوره حجرات را هر شب یا هر روز بخواند از زائران حضرت محمد(ص) خواهد بود.
sثواب قرائت سوره واقعهs

امام صادق(ع)فرمودند:کسی که در هر شب جمعه سوره واقعه را بخواند خداوند او را دوست خواهد داشت محبت او را در دل همه مردم می افکند هیچ گاه در دنیا گرفتار فلاکت فقر  و آفتی از آفات دنیا نمی شود و از دوستان امیرالمومنین خواهد بود این سوره مخصوص امیرالمومنین(ع) است و هیچ کسی با او در آن شریک نیست و همچنین امام باقر(ع)فرمودند کسی که هر شب قبل از خواب سوره واقعه را بخواند خداوند را در حالی ملاقات می کند که صورت او مانند ماه شب چهارده است.
sثواب قرائت سوره طلاق و تحریمs

امام صادق(ع)فرمودند:کسی که سوره طلاق و تحریم را در نماز فریضه بخواند خداوند نمی گذارد که در روز قیامت بترسد یا اندوهگین شود از آتش معاف شده و به بهشت می رود زیرا این سوره ها از آن پیامبر(ص) است.
sثواب قرائت سوره علقs
امام صادق(ع)فرمودند:کسی که در شب یا روز سوره علق را تلاوت نماید و اگر در آن شب یا روز بمیرد شهید مرده است خداوند او را شهید برمی انگیزد شهید زنده می نماید و مانند کسی خواهد بود که با رسول خدا(ص) در راه خدا شمشیر زده باشد.
برگرفته از کتاب فضایل اعمال در دنیا و آخرت اثر شیخ صدوق(ره)


 


نوشته شده توسط : درویشی

نظرات دیگران [ نظر]



/body>

log