بسم اللـه الرحمن الرحيم؛ سلام عليكم.ماشاءاللـه! عجب پست طولانياي نوشتيد!مطلب بسيار خوبي بود و به جا. چون واقعاً همونطوري كه اشارهاي هم داشتيد، تمايل به ـ هم مشاهده و هم نقل ِ ـ خواب و مكاشفه در زمان اخير خيلي زياد شده. با توجه به نقل يكسري از حكايات در كتب مختلف، مردم علاقهمند هستند به اين مسائل و آسيبهاي اون هم همونهاييست كه شما نقل كرديد.خيلي مثال پشت سر هم آورديد و تعدادش زياده و پستتون رو طولاني كرده. ضمن اينكه شما پس از توضيح اينكه تمامي خوابها و مكاشفات صحيح نيستند، خوابها و مكاشفاتي نقل كرديد كه در ميانشون تعدادي مشكوك وجود داره. مثل اون صدايي كه مرحوم آيت اللـه بروجردي در بروجرد به نقل از شهيد قدوسي ميشنوند مبني بر تركِ خواندن مثنوي. با توجه به اينكه من به شخصه از چند نفر شنيدهام كه در خواب ـ هركدامـ چيزهايي ديدهاند كه حكايت از مقدس بودن مثنوي ميكند. اين هم از مكاشفات مشكوك است؛ اين نكته را بايد مدّ نظر داشت كه مكاشفات با نفس اماره عجين شده ـ و همچنين خوابهاـ به اسم و رسم ربطي ندارد. يعني مراجع هم از اين مسئله مبري نيستند. من نميگويم صد در صد اين مكاشفه ايراد داشته است؛ اما با چيزهايي كه الباقي ديدهاند، در نقطهي مقابل است. فلذا بايد تجديد نظري در آن بشود. از شخصيتهاي فقهي شيعه كه در اواخر استمراراً مثنوي را ميخواندند، ميتوان به مرحوم علّامه سيد محمدحسين طباطبايي و مرحوم آيت اللـه سيد علي قاضي اشاره داشت. اين نكته را هم مدّ نظر داشته باشيد كه اين دو به مقام شهود رسيده بودند. .....................اين مطلب رو از جايي گرفتيد شما؟! يا نوشتهي خودتونه؟
ياعلي.