• وبلاگ : آل يس
  • يادداشت : موسيقي از ديدگاه مراجع تقليد
  • نظرات : 0 خصوصي ، 6 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    سلام سايت قشنگي داريد.تبريک ميگم بهتون

    + اقاي / خانم 
    اصلا روحانيون را با مقوله ي والاي موسيقي چه کار است انان همواره به ساحت قديس موسيقي اهانت نموده اند. من با خواندن اين پست واقعا پي بردم که روحانيت به جز زدودن محبت ها از ميان انسان ها و به دور راندن جامعه ي انساني از نژاد مقدس انساني و پيشبرد ان به سوي تحجر و رواج خرافه پرستي و تلخ کردن زندگي به کام انسان ها هيچ در پي ندارد.
    انان بر روي افکار شيطاني خود نام معنويت گزارده اند و در لواي مذهب هر کاري را که بخواهند انجام ميدهند.
    لطفا قدري فکر خود را به کار گيريدو اگر من دروغ ميگويم لا اقل با ديد تعصب به گفته هايم نگاه نکنيد و حجاب تعصب را از جلوي ديدگانتان بر داريد و با منطق به موضوع نگاه کنيد. بند شايد کمي اغراق کرده باشم ولي شما لا اقل از گنجينه ي عقل که به گفته ي مولاي متقيان علي (ع) بهترين ثروت آدميان است غافل نشويد
    با آن اميد که عقل خود را به کار گيريد.

    با سلام به شما دوست عزيز ، از شما ميخواهم اگر خواهان فهميدن علت علمي حرام بودن موسيقي و اثبات آن هستيد حتما به سايت من در بخش اصلي (خودشناسي) قسمت حمله شيطان با موسيقي سر بزنيد و منظور علماي ما را بفهميد كه چرا از شعر انحرافي و موسيقي بيزارند . باتشكر اميني هستم.

    با سلام خدارا شكر كه يكنفر پيدا شد نظرات رهبري را هم درباره موسيقي منتشر كرد. اكثر مخالفان مذهبي موسيقي از ارائه نظرات ايشان خودداري مي كنند زيرا با باورهاي سنتي شان درباره موسيقي تفاوت دارد!

    من يك دوره مختصر براي شناخت موسيقي ديده ام ومتوجه شدم موسيقي هم مثل خيلي از حرفه ها و فنون ديگر مي تواند حلال و حرام داشته باشد. مثل اقتصاد!

    اين كه موسيقي را تماما غنا بدانيم ناشي از عدم شناخت موسيقي است. اين كه موسيقي را لهو الحديث !!! بدانيم (اخيرا در مجلس سخنراني حضرت آقاي مناقبي از ايشان شنيدم كه موسيقي را لهو الحديث!! دانسته و آيه حرمت لهو الحديث را به موسيقي نسبت دادند و درباره تفسير به راي قران هم چيزي نفرمودند!!) نشانه عدم درك موسيقي و حديث و زبان عربي است.

    موسيقي يك ابزار است. با آن مي توان بر روح انسانها تاثير ( مثبت يا منفي ) گذاشت . اگر علما وارد اين علم بشوند و معيارهاي تاثير گذاري منفي آن را پيدا كنند و به مقلدين عرضه كنند؛ آنگاه مي توان انتظار تبعيت از ايشان را داشت . در غير اين صورت مقلدين در تشخيص مصداق حرمت غنا آزادند . همان طور كه ديدن يك صحنه مي تواند حالات متفاوتي را در بينندگان مختلف ايجاد كند ؛ شنيدن يك موسيقي هم چنين است . به مقتضاي حال افراد حلال و حرام مي شود . برخي موسيقي ها هم مثل برخي صحنه ها براي عموم حرام است . با موسيقي جنگ را اداره مي كنند، كشور را اداره مي كنند ، فروشگاه را مي چرخانند، كارگاه را آرام مي كنند ، بيمار را بدون بيهوشي و بي حسي درمان مي كنند . و ....در برابرش هزاران كاربرد حرام هم مي شود ذكر كرد.

    علما بايد فرق موسيقي و غنا را بفهمند و آن را براي مقلدين تبيين كنند . وگرنه ما كه مي دانيم موسيقي با غنا متفاوت است اجازه خواهيم داشت تا در اين زمينه تقليد نكنيم. ( به احكام تقليد در ابتداي رساله ها مراجعه كنيد)

    دوست عزيز سلام

    به علت علاقه اکثر وبلاگ نويسان تخصصي ، به راه اندازي وبلاگي با نام اختصاصي خود و بدون اجبار در داشتن نام دامنه هايي مانند blogfa , persianblog و غيره ، همچنين داشتن ايميل با پسوند سايت اختصاصي خود، شرکت Big Robo سرويس جديد" سايت در قالب وبلاگ " را ارائه نموده است.

    براي دريافت اطلاعات بيشتر به لينک زير مراجعه نمائيد:

    http://blog.bigrobo.com

    و يا با شماره تلفن 77510844 (021 ) تماس بگيريد.

    سلام...

    ضمن احترام به شما، فكر مي كنم كه نوشتن از موسيقي به اين شيوه درست نباشد. لااقل تاثير چنداني نخواهد داشت. حساسيت بيش از اندازه در اين خصوص و ناديده گرفتن مسائل هنري و فطري راهكار مناسبي نيست. ما علماي زيادي داريم كه به موسيقي از جنبه ديگري نگريسته اند. چه در قديم و چه جديد. عالماني مانند ابوعلي سينا و فارابي و در عصر جديد نيز علامه ذوفنون حسن زاده آملي! همه اين حرفها را به اين خاطر نوشتم كه در نزد حكما موسيقي چيزي است در رديف علوم و رياضيات و فلسفه! البته در ميان فقها هم نظرات متفاوتي وجوددارد. بد نيست نظرات امام راحل را بررسي نماييد و تمام و كمال آنرا بيان كنيد. به هر حال ، چه بخواهيم و چه نه، امروزه مانند هر هنر ديگري چون نقاشي، خوش نويسي، تئاتر و فيلم وسينما، موسيقي نيز علاقمندان بسياري دارد و نديدن اين عشق و علاقه و فرستادن جوانان و علاقمندان به اردوگاه غرب و هنرهاي غربي كاري عاقلانه و منطقي نيست!